dinsdag 28 februari 2012

Dodelijk verliefd


Omdat ik compleet verslaafd ben aan deze zender iets hierover.

Ik raak geïntrigeerd door de mensen. Wat gaat er in de hoofden om van serial Killers.
Wat denken voordat ze het leven van een ander beëindigen .


Zo was er een vrouw waarvan na elk huwelijk de man verdween (onder de planken van dr eigen huis)

Hier heb ik een gedichtje gemaakt en geprobeerd uit de ogen van deze vrouw te kijken.


Dodelijk verliefd

Jij lacht lief en opgetogen
Als wij schuchter ringen delen
Onder hondertien bekende ogen
Doen wij als zovele

Onze geloftes zoals voorbereid
Geschreven en weer herschreven
Netjes geciteerd
Over dood en over leven

Dat we blijven houden van
In liefde en in nijd
In gezondheid en in ziekte
Tot de dood ons scheidt

Maar als je zo naar me blijft kijken
En me in de weg blijft staan
Dient, en ik beloof je
Dat einde zich heel snel aan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten